Profilreklam har sedan länge varit en mycket framgångsrik typ av marknadsföring. Medan själva grundtanken är att göra reklam genom olika, användbara produkter som pennor, t-shirts och väskor har just den här typen av marknadsföring gjort ett rejält lyft under senare år.

Idag finns det ett stort urval produkter som passar precis alla målgrupper. För det är just målgruppen du är ute efter. Det är ingen idé att dela ut en massa prylar om de inte hamnar rätt, och därför är det viktigt att du väljer precis den vara som lockar precis rätt kunder. I det här fallet ska vi titta på bra profilprodukter för män och du kommer också få några tips på hur du kan gå till väga. Alla produkter hittar du hos medtryck.com som länge varit ledande på marknaden när det kommer till presentreklam.

Typiska presenter för män

Om du driver ett företag som har män som främsta målgrupp är det ganska enkelt att välja rätt presenter. Det enda du bör tänka på är i vilka sammanhang du vill synas. Är det på gymmet är det alltid bra med snygga träningskläder, är det på en bilmässa kan det vara kul med praktiska prylar och gadgets till bilen som isskrapor, alkomätare eller bilkamera medan kontorsarbetare alltid uppskattar saker som anteckningsblock och musmattor.

Produkter för både män och kvinnor

Har du en mer blandad målgrupp kan det vara kul att ge bort saker som uppmuntrar till interaktion mellan män och kvinnor. Det har till exempel blivit allt vanligare att kvinnor spelar dataspel och därför kan teknikprylar till datorn uppskattas av alla. Ett lite mer humoristiskt sätt att gå till väga är att erbjuda män gåvor som de kan ha nytta av till första dejten, exempelvis ett bouleset eller ett frågesportspel. På liknande vis kan du också ge bort saker som kommer uppskattas av familjefäder då alla i hemmet kommer att ha kul av dem, till exempel en kortlek eller godis. Mottagaren kommer tacka dig i sitt stilla sinne och du har träffat helt rätt med din presentreklam.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *